Vyplatí se pojištění čelního skla? Spíše ne
Pokud svůj vůz využíváte aktivně např. k podnikání či k služebním účelům, pak se vám pojištění čelního skla k vašemu standardnímu pojištění odpovědnosti z provozu vozidla pravděpodobně vyplatí. Týká se to tedy řidičů, kteří mají roční nájezd 30 tisíc a více km.
Pokud se vám stane ta smůla, že odražený kamínek, ať již od předjíždějícího auta či od krajnice vozovky, poškodí čelní sklo a nemáte jej pojištěné, pak máte prakticky pouze 2 možnosti.
- Buď se vám podaří zastavit předjíždějící vůz a přesvědčit řidiče, že vám způsobil škodu anebo
- na vlastní náklady necháte sklo vyměnit.
Ovšem ruku na srdce - pravděpodobnost, že vám předjíždějící řidič odsouhlasí vinu, je dosti mizivá. Důvodů je totiž hned několik – za prvé by sám musel na pojišťovně nahlásit škodu a za druhé přijde o část bonusu, která může mít vliv na slevu z pojištění a tím i finanční výhody, které jsou v případě povinného ručení i havarijního pojištění značně vysoké.
S pojištěním čelního skla vám odpadnou starosti
Oproti tomu, pokud máte sjednané pojištění čelního skla u některé z tuzemských pojišťoven, odpadnou vám značné starosti. V tomto případě vám totiž pojišťovna uhradí náklady spojené s jeho výměnou a to v plné výši.
Celá výměna skla nebo Glass Repair technologie?
Výměnu čelního skla byste rozhodně neměli dlouho odkládat, neboť hrozí nejen jeho další popraskání, ale i v případě zastavení policií značná pokuta (od 500,- Kč – 10.000,- Kč) a možná ztráta až 5ti bodů .
Ovšem celá výměna skla není ve všech případech nutností. Pokud se jedná o poškození od kamínků do průměru 2,5 cm (jinak je možno opravit i prasklinu a to až do 30 cm), je možné využít novou technologii Glass Repair s níž není místo poškození téměř vidět. Jedinou podmínkou danou zákonem je, že poškození skla nesmí být ve výhledu řidiče. Cena takovéto opravy je oproti celé výměně skla skutečně příjemná, pohybuje se v rozmezí od 500 Kč – 1.500 Kč v závislosti na rozsahu poškození.
Proč se nevyplatí připojištění skel všem?
Je to otázka prosté statistiky. Pro drtivou většinu klientů se nevyplatí. To, že je potká na silnici tato nepříjemnost je velmi nízká a zvyšuje se, logicky, počtem najetých km.
Pojištění skel je poměrně drahé a jeho cena se teoreticky vrací až po ujetí několika set tisíc kilometrů. A pokud se vám stane nehoda s rozbitým čelním sklem, pořád zaplatíte jednorázově méně, než každý rok placením tohoto připojištění.
A další věc. Pokud si platíte havarijní pojištění, z logiky věci již zahrnuje právě i pojištění skel. Je tedy nesmyl mít 2 pojistky na jednu věc.